Jurjen en Hetty's reis om de wereld!

De eerste dagen in Rio.

Hoi allemaal,

We zijn eindelijk begonnen!!

Onze vlucht naar Rio was prima. Dat verliep allemaal gladjes. Maar in Bremen met Ryan air liep minder gladjes. Bij inchecken hadden we net iets te veel in onze tas en moest er wat uit. Ik(Hetty) haalde mijn toillettas er uit en mijn jas. Die heb ik een kleine boodschappentas gedaan (thanx Maryse!!) en die meegenomen als handbagage. Jurjen haalde andere spullen eruit. Toen we daarna bij de douane kwamen was ik goed de pineut omdat ik een aantal toilletspullen niet mee mocht nemen als handbagage omdat het te grote tubes of potten waren (je mag nl maar 100ml tubes enz meenemen). Maar de landing was het ergst. Het was als of we door de assen zouden knallen met zo'n harde knal kwamen we op de baan terecht.

Maar nu over Rio. Hostel is simpel maar prima. We moeten wel eerst een stuk de berg op voor we er zijn! (Thanx Gerda en Tanno voor dit goede advies). De mensen zijn vriendelijk en fijn in de omgang. Maar dat geld voor alle brazillianen. Ze helpen je graag met bijvoorbeeld de weg of zijn niet te beroerd om je exact op de plek van bestemming af te zetten als je nog een stukje verder moet.

We hebben al een aantal dingen van Rio gezien. Sommige mooi sommige best triest. Vandaag zijn we naar het jezusbeeld geweest en het regenwoud midden in de stad. Allebei erg mooi. Ook Maracana het grootste voetbalstadion van Braziliewas leuk met de' voeten walk of fame' (zie foto's). Maar het centrum en de favelaz zijn erg triest. Je kent het van TV, maar toch geeft het een naar gevoel. Kinderen die naar je komen voor geld en de huizen die bijna uit elkaar vallen. Wegaan woensdag naar een eiland onder Rio (ila Grandhe).Daar is ook tropisch regenwoud en mooie stranden.Maar niet voordat we morgen eindelijk naar het strand gaan van Copacabana om een lekker kleurtje te krijgen. De eerste dagen waren nogal regenachtig

Frown

Berber

Tja, het is daar nu regenseizoen he... Maar woensdag naar de copa hebben jullie goed uitgemikt (op woensdag mag daar topless gezond worden ;))
Heel veel plezier!!!
Tip: Havaianas zijn in brazilie veel goedkoper dan hier :)

nadia

jammer dat het nou regent!
Hier is het nu 30 graden dat is ook niet alles hoor.
veel plezier

Jan en mama

Het is nu natuurlijk regentijd dus is er een mooie dag dan direct even profiteren. Fijn om jullie op de foto's te zien. Ik hoop dat het strand van Copacabana mooi was en een kleurtje heeft gebracht. Wij genieten ook nog even van het mooie weer hier. Veel plezier en DX

Martin

Verdomme, jaloers Topstra's!

Geniet!!!

chantal

Joehoe,

Ben nu eerst 5 minuten bezig geweest om te kijken hoe ik moet reageren, ha ha. Hetty wat moet ik zonder je op werk straks, alleen al voor computervraagjes, ha ha. Geweldig joh, om jullie verhaal te lezen. Wat ben ik trouwens dit keer niet jaloers dat ik niet in dat vliegtuig zet met die fijne landing, brrr! Maar verder klinkt het fantastisch en ik wil nu ook gelijk naar Rio. Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen!! XChantal

edith

hoy Hetty, via Chantal aan dit adres gekomen. Hoop dat je al goed los bent gekomen van alle besognes in Amsterdam. Zal jullie gaan volgen. Groetjes, Edith

Marleen

Wat leuk om nu al wat van jullie te lezen! En mooie foto's!! :-) Ben benieuwd hoe het op het strand was?!
Ben benieuwd naar de volgende verhalen!

Liefs Marleen

Mennega

He!
Leuk om te lezen en mooie foto's! Lees nu dus dat het wel het Maracana Stadion was. Eerst lezen en dan foto's kijken dus...haha.

Geniet ervan!

Groet,
~Mennega

Irma Stokkentre

Hoi Jurjen en Hetty,

Hoorde van mama hoe we jullie kunnen volgen.
Zullen we zeker doen. Geniet en maak er een onvergetelijke reis van.

Groeten Gerard en Irma

gerda en tanno

lieve mensen,
Eindelijk is de grote reis begonnen! Leker leven zonder agenda, heerlijk gewoon! Ik hoop dat jullie meer van het beeld Christ hebben gezien dan ons(alleen zijn voeten door de mist!) Geniet er van samen!!
dikke kus ons

Arie en Irene

Leuk om jullie te volgen.Hoop,dat jullie een kleurtje hebben gekregen.
Het Maracanastadion is wel even wat anders dan de Grolschveste.
Het regent hier nu ook,dus een troost voor jullie.
Een fijne reis samen en tot de volgende keer.
De mazzel.

Wendy

Ha Hetty en Jurjen,

Eindelijk de tijd genomen om jullie site eens even goed te bekijken. Wat een leuke foto's! Wat een enorme stad is Rio. Dat was zeker een hele klim voor dit geweldige uitzicht (of taxi?). Geniet ervan en schiet vooral veel plaatjes! Zo reizen wij een beetje met jullie mee. Het begint wel weer te kriebelen hoor!

Groetjes van Wendy

Nena

Hi Jurjen en Hetty,

Leuk om te lezen over Rio! Ben erg nieuwsgierig hoe het daar zal zijn! Waar bevinden jullie je inmiddels? Wij zijn net aangekomen in Salta. (Het weer wordt steeds beter!) Vrijdag t/m zondag zijn we bij de Iguasu aan de Argentijnse kant. Ben benieuwd wat jullie plannen zijn!

Liefs, Nena

Evelien

Hi Hetty en Jurjen,

Jullie reispagina staat onder mijn favorieten hoor! Erg leuk om te zien en te lezen! Geniet ervan en houd ons op de hoogte :)

Groeten! Evelien

dojo!

Damn toppers van me!!! Wat een wrede foto's!! Master gewoon, ben er sprakeloos van :)
Ik zie dat jullie met volle teugen genieten, keep up the good work!
Geniet laiverds! En blijf vooral die mooie foto's uploaden!!

Jojo van ome dojo!