Jurjen en Hetty's reis om de wereld!

Hongkong en China!

Lieve allemaal,

Toen we aankwamen in Hongkong hadden we meteen een goed gevoel bij de stad. En in de dagen erna heeft dat goeie gevoel ons niet meer losgelaten. Wat we fijn vonden aan de stad was dat het allemaal weer goed geregeld was. Behalve de lift in onze wolkenkrabber. Er waren nl voor het hele gebouw maar twee liften een voor de even verdiepingen en een voor de oneven. We moesten elke keer 10 minuten wachten tot we eindelijk met de lift omhoog of omlaag konden. Er pasten ook maar 6 personen in elke lift.........We vonden het een mooie stad. Erg groen en groot opgezet, Met alle luxe binnen handbereik, ook de stranden waren niet vervelend! We zeiden tegen elkaar dat dit wel een stad was waar we als expats zouden kunnen wonen. Singapore heeft het voor ons bijvoorbeeld helemaal niet!

Toen kwam de gevreesde treinrit van 24 uur naar Beijing met tuffende en roggelende chinezen!!!!! Maar niets bleek minder waar. Er zaten wel tuffende en roggelende chinezen in de trein, begrijp me niet verkeerd, maar veel minder dan ik had verwacht en onze coupe was gelukkig vrij van deze viezerikken!!! Dus het was een heerlijke reis met een heerlijk bed en dus uitgerust kwamen we aan in Beijing. Het is echt ongelooflijk wat ons toen gebeurde. We zijn ondertussen op veel plekken in de wereld geweest, met heel wat niet geschoolde mensen als taxichauffeur. Nu stapten wij op een grote taxiservice plek op een internationaal treinstation in een taxi met een taxichauffeur van ongeveer 50 jaar. Maar zelfs toen we de straat van ons hostel aanwezen op een kaart waar het in het Chinees en Engels opstond wist hij nog niet waar we naartoe wilden. Een stad die nog geen drie jaar gelden de Olympische spelen organiseerde heeft taxichauffeurs in dienst die niet kaart kunnen lezen en geen woord engels spreken, HEELLP!!! Het duurde al met al zo'n 20 minutenen overleg tussen 3 mannenvoor we onder weg waren......... Maar aangekomen bij ons hostel bleken daar allemaal mensen te werken die aardig engels spreken, oef!!!! Ik zag de bui al hangen........

Beijing is nou niet wat je zegt een gezellige stad. Het communisme straalt ervan alle kanten af en Mao is nog steeds een held......?????!!!!!! De grote brede straten, de hoge, strakke, grijze gebouwen het inmense plein van de hemelse vrede enz...Toch zijn er ontzettend mooie dingen te zien als de Verbodenstad (niet meer verboden dus.....), Summerpalace (zomer paleis voor de Ming en Qing dynastie) en de Chineese muur (om de mongolen op afstand van Beijing te houden).Er zijn ook prachtige parken en meren waar je lekker kan relaxen en de oudjes 's morgens hun taichi oefeningen doen. Chinezen blijven vieze en rare mensen. Ze hebben aparte omgangsvormen en ze blijven tuffen en roggelen ook als jij lekker zit te eten!

Nu gaan we Naar Zuid Afrika waar weheerlijk op safari gaan, gaan wijnproeven, en van al het andere prachtigs genieten!!! Dit was dus ons een na laatste verhaal, maar het laatste verhaal zal jullie wel even bezig houden..........

Kus en knuffel

Frank

Klinkt me bekend in de oren, twee liften, en het duurt erg lang voordat je boven komt, ashoka hostel? Hong kong bij nacht ziet er gaaf uit, heb ik helaas moeten missen.

Peter

He guys..zorg ervoor dat je het geheugenkaartje van je fototoestel leeg hebt voor je naar Zuid Afrika gaat, want daar is genoeg te fotograferen, dunkt mij...

Groet'n Peter.

ps. Granqvist naar Genoa..:(

Mennega

Fijn dat Hongkong goed beviel en nu lekker door naar Afrika!

Mini

Nog een verhaal en dan is het op ik heb genoten van al jullie foto's en verhalen. Ik ben heel benieuwd naar jullie als jullie weer op nederlandse bodem staan.

Maar voor de laatste weken nog veel plezier en een goede reis.

Groetjes Mini

Hermien

Geniet van de foto's en verhalen!Nog even en de reis zit er op!Groet de familie in Z.-Afrika van ons.Nog veel reisplezier.
Johan en Hermien.

Marco en Sigal

Ha jongens,
Wij zijn inmiddels alweer een half jaartje terug en ik kan je vertellen dat dat best even wennen is. Zeker als ik zo af en toe jullie blog bekijk!!! Hele bekende plekken en herkenbare verhalen en dat brengt dat waanzinnige reisgevoel weer helemaal boven. Wij zijn inmiddels allebei weer aan het werk en wonen sinds 3 weken in Amsterdam, wat voor ons weer een soort van nieuw avontuur is.Geniet met elkaar van de laatste daagjes en hele fijne thuiskomst!
Veel liefs Marco en Sigal

Bertho&Truus

Wij zijn ook aan 't aftellen! Verheugen ons zeer op vrijdag de 15e! Goeie reis en see you in Amsterdam! xx B&T

Sietske

Hey vakantiegangers!!

Nog maar even en dan zit jullie wereldse reis er op! Ongelofeloos zeg :) Wat een ervaringen hebben jullie opgedaan. En dat jullie fantastische dingen beleven blijkt wel want jullie hebben ons met jullie laatste verhaal zo aangestoken dat wij ons reisje naar Zuidelijk Afrika aan het plannen zijn voor volgend jaar. Jullie begrijpen..... Deze 2 Limbo's hebben vakkundig advies nodig dus wanneer jullie terug zijn plannen we een meeting ;)

GENIET VAN JULLIE ALLERALLERLAATSTE DAAGJES en geniet OOK van het weer terugzijn in Nederland met iedereen om je heen die om je geeft ;)

Saludos desde Limburg XXX