Jurjen en Hetty's reis om de wereld!

Een maand met Diederik! Thailand & Maleisie!

Op verzoek van onze wereldreizigers zal ik deze keer als gastredacteur een verhaaltje schrijven over de afgelopen maand. Waar waren ze gebleven? Oud en nieuw Bangkok!! Maar eerst natuurlijk het weerzien met elkaar! 'Hoi! Hoe ist hier? Ja goed. Met jou? Ja lekker. Nou mooi man.' Alsof je elkaar vorige week nog hebt gezien. Na even bijgepraat te hebben was het tijd ons in het feestgedruis van Bangkok te storten. Bewapend met waterpistolen die Jurjen binnen no-time geregeld had, de straat op. Droog blijven was een illusie, want binnen de kortste keren had je een emmer water over je heen! Rare jongens trouwens die Thaise lui, volkssport nummer 1 is daar het je voor doen als een vrouw. Ladyboys . Twee dagen lang hebben we in dit gekkenhuis mee gedaan onder het genot van enkele alcoholische versnaperingen en het bijzijn van Marloes en Carlijn die J&H onderweg hadden leren kennen en erg gezellig gezelschap waren. Na dag 2 waren we echter wel aardig klaar met het natte pak en zijn we in de nachtbus gesprongen richting Kho Tao.

Op de boot naar Kho Tao was het mij nog niet helemaal duidelijk met wat voor zon we te maken hadden en hebben we heerlijk op het dek van de prachtige omgeving en de zon genoten. Aan het eind van de middag na aankomst nog van een prachtige ondergaande zon genoten en toen begon m'n huid toch wel een beetje gloeiend aan te voelen. De dagen die volgden heb ik me als een vampier, van wie de zon niet onder zijn beste vrienden valt, moeten gedragen en met goede zorg van ‘dokter' Hetty de meest aangebrande periode van mijn leven doorgemaakt. Op deze dagen hebben we een scootertje gehuurd en zo het hele eiland mooi verkent. Na goed uitgerust te zijn was het zover! De legendarische full-moon party op Kho Phangan kwam eraan! 's Ochtends vroeg op het bootje gestapt naar het buur-eiland en na een middagje strand, wat goed eten en veel schaduw, 's avonds naar het feeststrand gegaan. Moeilijk uit te leggen hoe het was, maar kortom: te gek! Vuurschows, dj's, buckets (drank-emmers) en duizenden backpackers! Jurjen hield het tussen 4 en 6 even voor gezien met een schoonheidsslaapje om vervolgens al grond-dansend verder te gaan en om 9 uur 's ochtend stonden we weer braaf bij de pier om weer met de boot naar het andere eiland te verkassen. Slapen zat er die dag dan ook niet echt in.

Na Kho Tao was het tijd de andere kant van Thailand op te zoeken. De reis ging verder richting Kho Phi Phi. Op de boot werd al gauw duidelijk dat we op weg waren naar het paradijs! Lichtblauw water en jungle-achtige groene eilandjes. De foto's spreken voor zich.... Op Kho Phi Phi was het weer hetzelfde verhaal; chillen/snorkelen/zonnebaden(huid was hersteld en begon bijzonder bruine vormen aan te nemenJ) De snorkeltrip die we gedaan hebben was ook lang niet slecht. Op een bootje naar Maya Island, waar de film ‘the beach' is opgenomen, en op alle mooiste plekken in de buurt gesnorkeld. Eerste haai gespot en mooie vissen, maar met name de uitzichten vanaf de boot waren fantastisch. Kho Phi Phi is in mijn persoonlijke top-10 dan ook met stip op 1 binnengekomen. Op Phi Phi kwamen die avond ook weer de buckets uit de tas en zijn we 's avonds gezellig op stap geweest. Heb ik gehoord althans. Ik heb begrepen dat J met een paraplu achter na is gezeten, na ongevraagd deze geleend te hebben (tropische buitje) maar hij is na Vietnam ook wel wat gewend. De terugreis scheen ook wat langer dan gewoonlijk te hebben geduurd, aangezien D niet kon beslissen of hij nou links of rechts van de weg zou lopen, maar aan de hand van ‘begeleider' Hetty zijn de gebroeders Top veilig naar huis geëscorteerd. Onderweg natuurlijk nog even Febo-style gestopt voor een hamburgertje voor J en een (achterovergedrukt)blikje tonijn voor D. Ach ja, je moet toch wat.

Na Phi Phi zijn we de grens overgestoken en in Penang, Maleisie aanbeland. Hier bleek vrij weinig te doen te zijn, maar konden de gebroeders in ieder geval Barcelona tegen Madrid zien voetballen wat ook erg belangrijk is! Van Penang weer in een nachtbus gesprongen na uitstekend afdingen van de ervaringsdeskundigen J & H en vroeg in de morgen op de Perhentian eilanden aangekomen. D had zijn net nieuw aangeschafte slippers voor het gemak maar in de boot laten liggen en zo begon de ochtend al goed. Al gauw werd duidelijk dat alle bungalows vol zaten ivm weekend van Maleisiërs. Na een speurtocht van twee uur werden we toch uitbetaald, want in een luxe resort was nog een klein appartementje beschikbaar! Hier hebben we een week lang in alle luxe kunnen genieten van een prachtig eiland wat misschien onder water wel net zo mooi was als erboven! Hier konden we dus lekker verder gaan met waar we al erg goed in waren geworden: relaxen! Veel gesnorkeld en op het strand gezeten en twee dagen een snorkeltripje gemaakt. Voor de kust snorkelden we met de haaien, schildpadden en honderden andere prachtige vissen! Fotograaf J heeft dit alles uiteraard prachtig vastgelegd en de teller van genomen foto's in 4 week tijd stond ondertussen al over de 2000! D had daarentegen ook al 12 genomen!

Afgelopen vrijdag kwam het onvermijdelijke moment, de reis voor D zat erop. Na het afscheid ben ik (D) nog een dagje in de steden Kuala Lumpur en Singapore geweest om vervolgens terug te vliegen. J & H gingen nog naar een ander klein eilandje en zullen komende woensdag naar Bali vliegen, ook niet slecht kan ik uit ervaring vertellen. De afgelopen 4 weken waren geweldig en ik ben zelden op zulke mooie paradijselijke plekken geweest. Nooit eigelijk. Ik vond ook het errrrug gezellig met J&H. Leuk om te zien dat jullie na al die tijd reizen nog steeds niet zat van elkaar zijn en nog zo van het reizen genieten! Thx voor alles en heeeeeel veeeeeeeel plezier nog deze twee laatste maanden!!!

Diederik

Reacties

Reacties

Jens

Hoi, na het verhaal van Frank gelezen te hebben en dat van jullie ben ik blij dat wij o.a. ook naar Perhentian gaan deze zomer! Mooie foto's iig. Vraag me alleen af of we vantevoren moeten boeken of niet, maar als t vol is gaan we wel naar Phi Phi...dat staat na vorig jaar nog op mijn verlanglijstje

groet'n

Rikkert

Klinkt allemaal heel sweet en nadat ik de te vette foto's heb gezien kan ik er niet meer omheen: Ik moet dat een keer meemaken!

Njoy the rest of your trip Jurjen en Hetty!

Frank

Mooie foto's zeg, doet me weer even denken aan de perenthian islands, ontzettend gaaf daar. Misschien moet ik toch ook maar even naar phi phi, ziet er wel erg gaaf uit.

Groeten uit Siem reap

Mennega

"Onderweg natuurlijk nog even Febo-style gestopt voor een hamburgertje voor J"

Hehe zo ken ik hem weer......

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!