Jurjen en Hetty's reis om de wereld!

Cambodja

Lieve leesteraars!

Vandaag houden we het even kort! Waarom? Wij bevinden ons weer in Bangkok waar we het erg druk hebben met verf gooien, modder smeren en elkaar onder spuiten met een waterpistool! Waarom? Het is namelijk feest in Bangkok! Wat voor feest? Het is oud & nieuw en het mooie is is dat dat hier drie dagen wordt gevierd!!! En de temperatuur ligt ergens boven de 30 graden dus een beetje water verkoeling is heerlijk!

De afgelopen bijna twee weken hebben we in Cambodja doorgebracht waar we hebben kennis gemaakt met de geschiedenis van dit land. In de jaren '70 zijn er in Cambodja drie miljoen mensen vermoord door het regime van de Khmer Rouge onder leiding van Pol Pot. Wij hebben in de hoofdstad Phnom Phen een bezoek gebracht aan een gevangenis en de killing fields. In de gevangenis werden mensen gemarteld om vervolgens doodgeknuppeld te worden op de de killingfields waar ze in massagraven werden gegooid. Vaak werden de mensen doodgeknuppeld om kogels te besparen....

Na de hoofdstad zijn we naar de zee gegaan waar we heerlijk 5 dagen op het strand van het leuke plaatsje Sihanoukville hebben gelegen! 's Middags op een ligbedje op het strand en 's avonds op het strand voor een barbecue. Niks mis mee vonden we zelf...!

Ook zijn we nog bij het pareltje van Cambodja geweest; Angkor Wat! Deze tempels zijn erg oud.... We hebben hier een dag de vele tempels bekeken en rondgereden in een tuktuk. Ook hebben we hier genoten van de prachtige apen! Zie foto's!

Tot slot hebben we nog de stad Battambang bezocht waar we hebben gereden op een Bamboo trein?!?!?! Twee halters op een rails, bamboo plaatje erop, motor erbij en gassen maar! Erg leuk. Ook nog een bezoek gebracht aan een grot waar in het verleden vele mensen zijn vermoord wederom door het regime van de Khmer Rouge. Verder hebben we nog een half uur kunnen kijken naar vleermuizen die uit een grot naar buiten komen. Een miljoen stuks!!!

Nu zitten we dus in Bangkok! Duiken zo de straat op voor een dagie feest met Thais O&N!!! En is Diederik gearriveerd, dus das helemaal TOP!

De groet'n!

alphons

Ik ben erg blij dat jullie het zo gezellig hebben daar,want er zullen zeker mensen zijn die jullie reis ook heel mooi vinden,en graag met jullie geruild hadden.!!!!!!
Veel plezier nog en tot ziens.

Chantal

Gelukkig nieuwjaar dan maar, ha ha!!

Mennega

Ook dat hoort (helaas) bij een geschiedenis van een land. Volgende keer maar wat meer positieve zaken erin!