Jurjen en Hetty's reis om de wereld!

Mexico & USA

Hoi allemaal,

Daar zijn we weer! De afgelopen weken hebben we een prachtige tijd gehad in Mexico & de USA!

Mexico was heerlijk relaxen. Voor het eerst in 5 maanden hadden we een echte supermarkt waar je alles kon krijgen en zelfs brie......!! We hebben dan ook elke avond gekookt in een echte keuken. Als je zo vaak uit eten, moet/ gaat als wij hebben gedaan de laatste tijd dan ben je super blij, zelfs in extase, als je weer een echte maaltijd klaar kan maken dat bestaat uit aardappels vlees en groente.

Ook hebben we naast het mooie strand van Mexico ook nog iets cultureels gezien. We zijn nl een dag naar Tulum geweest. Dit is een oude Maya stad. We hebben er al een paar van gezien, maar deze was weer bijzonder omdat hij aan het mooie azuur blauwe water van de Golf van Mexico ligt. Het uitzicht is dan ook fantastisch. De Maya bevolking wist heel goed wat mooi is......

Verder hebben we Playa del Carmen gezien en beleeft.... en Isla Mujeres. Wat allebei heerlijke strand vakantie bestemmingen zijn, maar verder had het voor ons weinig nieuws te bieden. Dus hebben we het geld in onze zak gehouden voor de volgende zeer dure bestemmingen.

En een daarvan is Las Vegas, Party Central van de USA!! En daarmee zeg ik niets overdreven. We zijn natuurlijk alleen maar op de strip geweest waar alle casino's en hotels aanzitten. Wij hadden ook een hotel op de strip, maar dat was niets vergeleken met een aantal welbekende casino's en hotels, zoals de MGM, Luxor, Cesars Palce, Mirage, Bellagio...... Het ene hotel is nog extravaganter en luxer dan het andere. Alles is mogelijk..... van een leeuwen verblijf (bouwkosten: $9.000.000) in het hotel met elke dag twee verschillende paren leeuwen aangeleverd door een leeuwen verblijf 12 mijl buiten de stad. Of een hotel in de vorm Piramide, een hotel met meer dan 4000 kamers en dan nog de wel bekende Bellagio met de grote fonteinen ervoor die om het kwartier een geweldige show geven. En gewoon nog veel meer mooie casino's!!! Als je een avond gaat gokken zoals wij deden, krijg je gratis drank, dus het hoeft je niet veel geld te kosten om dronken te worden, hihihi. Je kan op veel verschillende manieren gokken zoals je waarschijnlijk wel weet. Pokeren, blackjack, roulette en de slotmachines.... Deze vonden wij het aantrekkelijkst omdat je dan voor 1 penny kan gokken. Dus je gooit er een dollar in en dan kun je, als je wilt,100 keer aan de hendel trekken om een gokje te wagen! We hebben ons de hele avond in vier verschillende casino's vermaakt met dezelfde soort machine, maar elke keer met een ander spel. Alles kan en alles mag...... Heerlijk!!!!

In Las Vegas hebben we een auto gehuurd om naar de Grand Canyon te rijden en daarna naar LA om daar ons vliegtuig te pakken naar Hawaii. De eerste dag met de auto zijn we eerst naar de Hoover dam gereden. Dit is een dam in de meer van Colorado om daar met het water elektriciteit op te wekken voor drie staten, Calafornia, Nevada en Arizona. Na de dam zijn we over route 66 door gereden naar de canyon. Hier hebben we in Flagstaff overnacht om de volgende dag het nationaal park in te rijden. Helaas lag er overal teveel ijs waardoor hiken werd afraden op veel stukken. We hebben wel hele mooie uitzichten gehad over de canyon vanaf de south rim (zuidelijke gedeelte van de canyon). Deze canyon is 5 a 6 miljoen jaar geleden ontstaan door de Colorado rivier. Na de laatste ijstijd was de rivier 10 keer zo groot qua inhoud dat het veel van de zachte rotsen heeft weggespoeld. En na een hele lange tijd is dan de canyon ontstaan en zie je nu nog heel in het diepe de rivier stromen, erg bijzonder en indrukwekkend groot allemaal!

Na de Canyon zijn we naar LA gereden waar we Beverly Hills, Hollywood blvd, Sunset blvd, stukje Bel air, Hyway number 1 (pasific hyway), Malibu, Santa Barbara hebben bekeken. Erg leuk om ongegeneerd naar alle rijkdom te kijken en een tikje jaloers op lokaties en grote van de huizen terug te keren naar je bescheiden hostel dormbed van 10 dollar!

Het was weer erg leuk allemaal, nu gaan we naar Hawaii, waar we ontzettend veel zin in hebben.

Jullie horen dus in het volgende verhaal onze belevenissen opBig Island en Ohau.

XXX Ons

Wu

Sweet, Hawaii! Surf up Jurjen! Have fun guys, super..

chantal

Hello!! De canyons zien er prachtig uit, jullie hebben al zoveel prachtige natuur gezien en dan ben ik heel jaloers, maar deze keer ben ik vooral jaloers dat jullie in Vegas!!!!! zijn geweest. Het klinkt ge-wel-dig!!! Ik ben een echte gokker. Gooi in kroegen altijd een paar euro in de gokkasten, dus Vegas lijkt me een walhalla, ha ha. Genietse verder!! XChantal

Leen

Hay Boy and Girl, dus jullie zien alle facetten van arm tot rijk en ondervinden het ook.

Nou veel plezier. Leen

Siets en Gijs

Hey SJOENKELAARS! (of op zijn Nederlands: CARNAVAL)

Machtig machtig die Grand Canyon! Das nou iets waar wij nu ook wel naar toe zouden willen. En Hawaii, en Mexico, en Belize, en..... Ach... nog genoeg!

Geniet van het lekkere leventje op Hawaii en over 3,5 week zijn wij donders jaloers op jullie want dan staan wij weer in de Nederlandse vrieskou. Maar kunnen we ons de komende maanden nog heerlijk vermaken met JULLIE verhalen!

En wat denk je.. we zijn loyaal naar jullie toe: vanaf 5 maart doen we 4 dagen lang een drankje op jullie: ALAAF!

Liefs van ons x

Siets en Gijs

Trouwens.. Nooit geweten dat haaien tussen gras leven...

marlies en michel

He laiverds,
Geweldig verhaal en foto's weer, elke keer weer om jaloers op te worden!
We kijken uit naar Hawai!

Xx

alphons

Een mooi avontuur lijk mij die reis door america.
Jullie kunnen zeggen dat je op de strip bent geweest.
Maar Jurjen we vermaken ons hier ook wel, vooral na de zegen van Twente op Groningen.!!!!!!!!

Mirella

Hoi Hetty,

Heb net al een aantal van jullie mooie ervaringen / verhalen gelezen. Super hoor! Hoe gaat het verder met jullie?