Jurjen en Hetty's reis om de wereld!

Kerst en oud & nieuw in zwembroek en bikini op Utila!

Dit jaar hadden wij de meest bizarre kerst ooit. Je wordt op 1e kerstdag wakker met wat reggae muziek bij de buren, een zonnetje en een temperatuur van rond de 26 graden. Je gaat de deur uit op slippers en in korte broek in plaats van een warme jas, handschoenen en sjaal.

Kerst was voor ons de apartste dag van onze reis. Normaal ben je gewend dat het koud is en dat je binnen zit aan tafel te eten. Wij hadden een kater van het kerst tuinfeest van de avond ervoor en hebben de dag in onze kamer doorgebracht met films en eten. Er was ook niets te doen in het dorp, want iedereen had thuis feest met familie en vrienden. Gelukkig voor ons duurt kerst hier maar 1 dag en was alles de volgende dag weer normaal en konden we weer duiken.

Oud en nieuw was veel beter. Oudjaarsdag ooit op een tropisch eiland geweest???????? Nou, wij nu wel en dan ook nog de mooiste tot nu toe. We gingen met een groepje vrienden een dag met de boot naar een klein eiland met mooi koraal en witte stranden. Daar aangekomen dacht ik dat dit de beste plek was om het jaar af te sluiten. Super witte stranden, super helder water en strak blauwe lucht!!!!!! 's Avonds waren er op Utila allemaal feesten dus we hoefden ons niet te vervelen........ Dat hebben we dan ook niet gedaan, we hebben gefeest tot in de kleine uurtjes!!

Maar feesten is niet het enige wat we op Utila hebben gedaan de afgelopen twee weken. We hebben ons PADI gehaald (dat is het duik certificaat om te mogen duiken in open water). We hebben een cursus gedaan van 4,5 dag. De eerste dag dat we het water in gingen om vaardigheden te oefenen was ik erg gespannen en koud (het regende) en kon ik moeilijk ontspannen. Hierdoor kon ik niet goed ademhalen onder water en kon ik de vaardigheden als het masker op en af doen en de regulator (waar je door adem haalt) in en uit je mond doen niet afronden en moest ik de volgende ochtend opnieuw en toen was ik helemaal relaxed. Ik was erg blij dat het gelukt was en dat ik mijn PADI kon afronden. Jurjen had geen problemen met het ontspannen en hij ging super goed, tot het moment dat we echt gingen duiken en we afdaalden naar 12 en 18 meter. Jurjen kreeg lacht van zijn voorhoofdsholte, het deed hem pijn onderwater en als hij boven kwam had hij een bloedneus. Het was gelukkig niet ernstig. Hij mocht alleen drie dagen niet duiken en heel langzaam afdalen onderwater toen we onze 'funduiken' gingen doen. We hebben hele mooie koraalformaties en super veel vissen gezien als een grote platvis en veel gekleurde kleine en grote vissen, maar ook hebben we waterspinnen en krabben gezien. Jurjen heeft ook nog een schildpad gezien en het allermooist was dat er in een pauze tussen twee duiken in een heleboel dolfijn bij onze boot waren en toen hebben we gesnorkeld met de dolfijnen. Dit was echt super gaaf. Ze zwommen voor ons, onder ons en boven ons!!!! En als je onder water was dan kon je ze horen geluidjes maken (heel hoog gepiep).

Het waren dus heel bijzondere weken op Utila. Deze weken zullen we niet snel vergeten, omdat we bijzondere mensen hebben leren kennen, maar ook bijzondere feestdagen hebben gehad en omdat we hebben leren duiken!!!!!!!!

Nu zijn we in Belize en Mexico voor ruim drie weken en dan vliegen we naar Las Vegas.... We hopen dat jullie weer even genieten van dit verhaal. Tot onze nieuwe bestemming!

Liefs ons.

Reacties

Reacties

chantal

Gelukkig nieuwjaar!! Hetty, had je ook een gelukkig nieuwjaar smsje gestuurd, heb je die gekregen?
Wat klinkt het allemaal nog steeds geweldig wat jullie mee maken. Ik heb niks tegen, op dit moment, de weektaak van de kids uit de klas na te kijken, maar als ik jullie verhalen dan lees dan blijf ik toch uitermate jaloers, ha ha. Spannend hoor dat duiken! Lijkt me prachtig maar ook best eng. Genietse in Belize en Mexico! XChantal

Marije Schuijtemaker

Hoi Hetty.Wat leuk dat jullie je duikdiploma hebben gehaald. Hier alles goed, ik lig nu alleen al 12 dagen in het ziekenhuis. Mijn vliezen zijn bij bijna 35 wkn gebroken, net voor kerst. Was nogal onverwachts. Vanwege infectie gevaar lig ik hier nu, as maandag ben ik 37 wkn en als ons kindje daarvoor niet komt dan gaan ze het halen. Ik voel me verder goed en laat me hier maar lekker verwennen, zodat de baby nog wat kan groeien en niet in de couveuse hoeft. Geniet ze daar! Jullie maken trouwens prachtige foto's. Wij zijn van plan om deze zomer met zn 3en naar Maleisie te gaan, ik heb daar weer extra zin in als ik al die azuur blauwe foto's van de zee zie.Liefs Marije

Truus

Goed dat jullie je PADI nu hebben! En is het bij Utila net zo mooi onder water als bij Bonaire??Wat een ervaring om te zwemmen met dolfijnen...Fijn dat O&N zo leuk was. Bij ons ook heel gezellig. Voor 2011 nog meer nieuwe ervaringen en veel moois toegewenst!!
XXXB&T

Natalie

Lieve Jurjen en Hetty,

Gelukkig nieuwjaar! Klinkt super jullie reis! Duiken is leuk he? Dat jullie dolfijnen hebben gezien is echt cewl :)
Flipper ze,

Kus uit Nederland! Ook van Flups mijn konijn!

Frits en Roelinka

Hey toppers,

Wat een gave dingen beleven jullie daar allemaal :D
Klinkt goed, veel plezier nog met jullie reis.

En veel geluk en gezondheid in 2011.

Gr uut Stadde

Mini & Paul

Hetty en Jurjen,

De beste wensen voor het nieuwe jaar en nog veel plezier en gezond op jullie reis.

Groetjes Mini & Paul

corry

Hallo Hetty en Jurjen! Wens jullie een heel goed 2011, maar beter dan het nu al is kan het bijna niet meer worden toch? Ziet er allemaal geweldig uit, word ik best wel "een beetje" jaloers van. Heb jullie reis met tussenpozen gevolgd en de foto's bekeken en heb de indruk gekregen dat jullie het allemaal fantastisch voorbereid en gepland hebben. Blijf genieten! Liefs en groet,
Corry

Peter Bolhuus

He folks...hou ist??

Jullie gaan nog steeds als een speer zie ik....mooi waark.
ff een tip....doe ook meteen de volgende duikcursus: the advanced open water(gewoon lenen dat geld...). Die is echt super om te doen...weinig theorie en lots of diving...goed om je buoyancy te verbeteren. En je mag dan dieper off course..kan je nog us een wrakje bekijken.

Groet'n Peter en Anna

Gijs & Siets

Hey prachtige reizigers!

Wat een schitterend verhaal en dan zijn de foto's NOG mooier! Bedankt hoor... ;) Dankzij jullie hebben we er WEER een nieuwe vakantiebestemming bij: HONDURAS. SUPER!

Geniet van de laatste weekjes Midden-Amerika!

Wij gaan morgen naar............... ANTARCTICA! Hebben een last minute kunnen vinden en dachten: DOEN!

Dus.. Hier gaat ook nog alles zijn gangetje.

HAVE FUN! Liefs x Siets en Gijs

Evelien

Lieve Hetty en Jurjen,
Ik wens jullie een geweldig 2011 toe!! Een jaar om niet snel te vergeten als ik dat zo lees, wat geweldig! Gefeliciteerd met jullie PADI en blijf vooral mooie verhalen schrijven :) Ik ben wel een beetje jaloers..
Liefs Evelien

bente en joran

he reisgenootjes!!

wij checken soms jullie site en lezen met bewondering mee!!
zo te zien hebben jullie het onwijs naar jullie zin:)
wij zijn weer thuis en zijn nu hard aan het sparen voor onze verdere wereldreis!

dikke zoen en super veel plezier!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!