Jurjen en Hetty's reis om de wereld!

Miami en Panama

Lieve allemaal,

Wat waren we toe aan zon, zee en strand na 4 maanden op hoogte en tussen de rotsen te hebben gelopen. We gingen vol verwachting naar Miami. Daar aangekomen regende het, maar het was wel lekker warm. De volgende dag scheen de zon, maar was het heel fris en winderig!!!! In de vier dagen dat we daar waren hebben we 30 min op het strand gelegen!!! We zijn wel een avond flink op stap geweest in de Mansion. 1 Corona biertje kost daar 9 dollar!!!! Dat waren we even niet meer gewend..........

Dus maar weer vlug naar Panama. In Panama City verbleven we in Casco Vieja, een oude coloniale wijk. Deze wijk zijn ze helemaal aan het opknappen. Dat wil zeggen dat van de meeste panden alleen de buitenmuren nog staan en dat de rest opnieuw opgebouwd moet worden. Deze wijk deed mij een beetje denken aan het centrum van New Orleans. Vanuit Panama City zijn we naar het Panama kanaal gegaan en zijn we een paar dagen naar de San Blas eilanden (deze liggen in de Caribische Zee) geweest. Op San Blaslogeerden we bij een lokale familie die een eiland bezit. De eerste dag waren we helemaal alleen op het eiland met de familie. Dit was heel bijzonder, alhoewel we het de volgende dag ook best gezellig vonden toen er nieuwe reizigers bijkwamen. Een beetjekletsen is nooit weg en met de Kuna (dat is de naam van het volk dat op de San Blas eilanden leeft) was kletsen best lastig. Na twee nachten van heftig onweer (en de grootste spin ooit naast het bed!) vonden we het wel weer genoeg en zijn we terug gegaan naar Panama City om de volgende dag met de bus naar David te reizen. Vanuit Davidzijn we naar Boca Brava(eeneiland in de Pacific Ocean). We hoopten daar lekker te kunnen snorkelen en veel mooie dingen te zien op het eiland. Na een wandeling op het eiland waarbij we veel apen hebben zien slingerenen een korte duik in het water (en het slechte weer) hadden we besloten om na een aantal uur het eiland weer te verlaten en de zon eens echt op te zoeken in Bocas del Toro (eilanden groep in de Caribische zeerichting de grensmet Costa Rica). En ja!!!!! hier hebben we echt een aantal dagen in de zon gelegen.......... Het was heerlijk om de zon op je huid te voelen branden en dat je om af te koelen de zee in duikt!!! We hebben gesnorkeld, met zeesterren gespeeld en gefeest. Want toen we aankwamen haddenwas er een feest op het eiland. Er waren drumbands uit het hele land die mee liepen in een grote optocht door het stadje. Het klonk allemaal heerlijk Caribisch.... Na vier dagen in Bocas del Toro zijn we naar Costa Rica vertrokken.

Hier in Puerto Viejo de Talamanca (Costa Rica)wordtde regen met grote emmers naar beneden gegooid,slapen we in een tent die gelukkig op de eerste verdieping van ons hostel staat en doen we vandaag dus even helemaal niks!