Jurjen en Hetty's reis om de wereld!

Colca Canyon en Machu Picchu

Lieve mensen,

Wat uitgeput van alle hikes doen we verslag van twee mooie weken in Peru.

Na lake Titicaca zijn we doorgereisd naar Arequipa (tweede stad van Peru). Hier wilden we een tour zoeken voor in de Colca Canyon (de diepste canyon in de wereld). Na wat info van wat reisbureau´s wisten we dat we de Colca Canyon zelf wilden doen zonder tour. Zo gezegd zo gedaan en hebben de volgende dag de bus gepakt naar Chivay een plaatje aan het begin van de Canyon waar we in de hotsprings zijn gegaan. Deze hotsprings stelden ons een beetje teleur. Ze waren nl niet warm en het waren net zwembaden, waardoor het natuurlijke karakter ver te zoeken was. Toch hebben we heerlijk kunnen relaxen en hebben ook een kleurtje gekregen. Helaas niet het bruine kleurtje, maar het rood/rose kleurtje...... Daarna hebben we de bus gepakt naar Cabanaconde van waaruit we de Canyon in wilden lopen. Tijdens de hobbelige busrit kwamen we drienederlanders tegen die zeiden dat ze in een heel gezellig hostel verbleven waar het eten goed was en er was ook een bar. Die avond hebben we dan ook met z´n allen geborreld en besloten de volgende dag met z´n vijfen de canyon (1200 meter diepop deze plek)in te lopen om bij de oase een duik in het zwembad te nemen. De volgende dag merkten we dat we iets te veel hadden gedronken, maar na een goed ontbijt zou het allemaal wel meevallen...... Na een uur wandelen voelde ik mijn darmen rommelen en moest ik (heel genant) poepen. Na een half uur moest ik weer poepen, toen dacht ik dat het wel klaar was, maar niets was minder waar een half uur later moest ik overgeven en heb mijn hele maaginhoud eruit gegooid. Toen waren we nog maar halve wege de Canyon......... Jurjen is mijn held, want hij is de hele tijd bij me gebleven en heeft me naar beneden gepraat, maar ook hij waserg moetoen we beneden in de oase aankwamen.Bij de gedachte dat ik dezelfde weg weer omhoog moest lopen werd ik verdrietig.Gelukkig was er een man met paarden en voor 50 soles (ongeveer 12 euro) mocht ik op een paard omhoog. Jurjen is wel weer omhoog gelopen!!!!!De volgende dag Is Jurjen met Sietske en Gijs (met lokaal transport) naar de Condor Valley gegaan en heb ik uitgerust in een hangmat met een goed boek.

Van Arequipa zijn we met een dagbus naar Cusco gegaan. Cusco is de uitvalbasis voor de Inka trails naar Machu Picchu. Hier hebben we een leuke trail uitgezocht, nl de Inka Jungle trail. We hebben met deze trail 1 dag gefietst, twee dagen gelopen en de laatste dag gewandeld naar en op Machu Picchu. Het was een super mooie en leuke trail. We hebben mooie wandelingen gemaakt door (semi) jungle waar we elke keer op hele leuke plekken lunchten bij de lokale mensen. En de eerste dag zijn wemet de fiets afgedaald van 4300 meter naar 1200 meter. Hierdoor zag je in anderhalf uur de wereld om je heen compleet veranderen We gingen van kale rotspartijen en heel koud naar groen en heel warm!!! De laatste dag gingen we van Aquas Calientes (een dorpje aan de voet van Machu Picchu) naar boven, naar Machu Picchu. Jurjen is helemaal naar boven gelopen, ik was best moe en ben met twee anderen met de bus omhoog gegaan. Rond half zes stonden we voor de poort te wachten op een stempelwaarmee jenaar Huayna Picchu (kleine berg)mag. Er mogen nl maar 400 personen per dag op deze berg met uitkijk op Machu Picchu (grote berg). Jurjen had als negende persoon een stempel gekregen en ging later die ochtend ook die beklimming dus nog doen.Onze geweldige gids gaf als eerst een geweldige rondleiding met wat info en daarna verdween hij zodat we de rest van de dag zelf konden rondlopen en genieten. Ik ben met Taco en Janneke beneden in Machu Picchu gebleven en hebben daar op een heerlijke plek gezeten en genoten van alles om ons heen. We hadden een hele leuke groep van ongeveer 16 mensen, maar een waardeloze gids. Hij was elke avond dronken en had ook in elk dorpje een schatje. De laatste dag moest hij voor ons allemaal de treinkaartje terug naar Cusco regelen, maar voor een aantal was niet betaald zei hij. Gelukkig was voor ons alles ok. Maar een aantal moesten daardoor een dag langer blijven en extra betalen, terwijl ze al bij het reisbureau betaald hadden. Kortom erg vervelend. Uiteindelijk was iedereen opzondag weer in Cusco en hebben we met z´n allen flink geborreld tot diep in de nacht.

Na deze geweldige weken, die iet wat vermoeiend waren zijn we enorm toe aan luieren op het strand en dat is ook precies wat we gaan doen morgen vertrekken we naar Ica aan de kust om daar de gaan zandboarden voor een dag en danhebben we een hele lange busreis van wel 24 uur naar Mancora in het noorden aan de peruviaanse kust en dan kan het luieren beginnen!!!! Hoe dat afloopt hoor je de volgende keer.......

Groetjes uit het mooie Peru!!

Reacties

Reacties

Jolanda

Wat een heerlijk verhaal! hihihi
Hoop dat het nu alweer wat beter met je gaat??
xx Jo

Niels

Hahaha sta je dan met je goede gedrag ;)

Mennega

Veel gelopen en gklommen zo te lezen. Jammer voor je Hetty dat je niet alles hebt kunnen lopen. Maar de reis is nog lang dus beter maar even rustig aan. En straks lekker luieren, als ex-collega van Jurjen spreek ik uit ervaring dat Jurjen hierin meester is!

Marleen

Pff nou dat uurtje in de week bij F4F sporten sporten is hier niets bij!! Klinkt allemaal errug sportief! Hoop dat het weer wat beter gaat met je maag?! xx

Sabrina (van Ronald)

Hoi Hetty,

Ik kwam via Ronald op jullie site terecht. Onwijs leuk om jullie ervaringen te lezen en zo weer al mijn eigen herinneringen ook op te halen!! Geniet er van!!

Groetjes,
Sabrina

yvonne en henk lode

Hallo Jurjen en Hetty
We zijn via jou ouders jurjen op deze site terecht gekomen. Prachtige verhalen en belevenissen. We hebben er even tijd voor uit getrokken om alles te lezen vanaf het begin. vanaf nu blijven we op de hoogte. En voor jullie geniet ervan.Vriendelijke groet je oude buurtjes henk en yvonne

Lex

Pittige trip gehad zo te lezen/zien! Kan me voorstellen dat jullie toe zijn aan wat luieren. Geniet ervan!

Nena

Ik heb op een 'drukke' werkdag weer even jullie verhalen bij gelezen. Erg leuk geschreven! En die foto 's.. wat een plaatjes! Als ik hier zo naar buiten kijk van achter mijn computer ben ik wel jaloers hoor(hoewel die steile trap...).
Veel plezier en blijven schrijven hoor! x

swantje en floris

hebben dexteritis,
bedankt ook!

Siets & Gijs

Hey niet-meer-medereizigers!

Missen jullie ons al ;)??? Wij jullie wel!! Hoe bevalt Midden-Amerika?! Zijn benieuwd naar jullie eerste belevenissen en verhalen...

Wij vertrekken morgen voor 3 dagen de Andes in.. 'Effe' een trekking lopen in de middle of nowhere.. En dan lekker richting het zuiden van Ecuador en dan gaan wij SOUVENIRS kopen :)

GENIET ERVAN dan genieten wij mee!

Liefs van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!