Jurjen en Hetty's reis om de wereld!

Santiago

Hoi allemaal,

We hebben een paar dagen in Santiago doorgebracht. We hebben voornamelijk uitgerust in Santiago..... We waren precies op een bijzonder moment in Santiago. Er werd van 16 t/m 20 september het 200 jaar onafhankelijkheidsfeest gevierd.We hadden enorme zin om op vrijdag en zaterdag een feestje te vieren.

Maar eerst zijn we op dinsdag naar Los Dominicos geweest een leuke markt waar allerlei zelfgemaakte souvenirs uit heel Chili verkocht worden. Maar het meest bijzondere van de markt is de plek, in oude Spaanse gebouwen. Op die manier lijkt het net of je in het oude Chili uit de Spaanse tijd aan het winkelen bent.

Op woensdag hebben we San Cristobal bezocht. Dit lijkt een beetje op het Jezusbeeld in Rio. Alleen dit is niet Jezus maar Maria. Daarna rondgewandeld in een Italiaanse buurt, maar daar was niet veel te beleven.

Op donderdag zijn we vroeg met de bus naar de plaatjes, Valparaiso en Vina del Mar, aan de kust gegaan. We hadden gehoord dat het hele mooie plaatsjes moesten zijn die zelfs op de Unesco lijst staan. Maar het viel een beetje tegen.... De huisjes in Valparaiso zijn namelijk zo bijzonder vanwege alle kleuren. Het is inderdaad best kleurrijk, maar als je wat dichterbij komt zie dat de meeste huisjes gemaakt zijn van golfplaat en metaal en dat er maar een paar heel mooi zijn qua vorm en materiaal gebruik. Beetje teleurgesteld gingen we naar Vina del Mar. Ook hier weinig bijzonders...... Dus we waren weer op tijd terug in Santiago.......

Op vrijdag even naar Santa Lucia geweest, een bergje in de stad met een ruïne. Hier hebben heerlijk geluncht met een glaasje wijn.......

Daarna wilden we naar een feest op een plein, aangewezen door een hostel medewerker. We hebben minimaal anderhalf uur gelopen en toen we aan kwamen was er werkelijk helemaal niets, terwijl de hostel medewerker zei dat er een groot feest zou zijn met muziek en drank. Er werd zelfs niets opgebouwd, er was echt helemaal niets......... Uitgeput hebben we heerlijk op een bankje in de zon een wijntje en rum cola gedronken, en gezellig gekletst. We hadden besloten om de bus terug te nemen. De bus zat vol jongelui die veel kabaal maakten. Ze hadden het ook overduidelijk over ons. Maar voor ons stond een dronkenlap en toen hij de bus uit wilde stappen, dacht hij dat hij eerst nog een kus van mij moest hebben. Ik dook weg en Jurjen gaf hem een elleboog!!!! De dronkenlap strompelde naar buiten en de hele bus, vol met jongelui, kwam ons te hulp..... Door bij de ingang te voorkomen dat hij weer terug de bus in zou kunnenstappen. Jurjen was de held en kreeg wijn aangeboden...... Toen wij de bus uitstapten leek te wel of we sterren waren! Ze gingen juichen en wilden handje klappen met Jurjen uit het raam van de bus hangend!!! Erg grappig en dit maakte veel goed na de teleurstelling van het feest (die er niet was). Hadden we toch nog iets beleefd op deze feestdag!

Vandaag zijn we naar een park gegaan waar een feestzou zijn.En inderdaad; er was een feest! Het leek erg op het Kwaku festival in de Bijlmer. Heel veel eten, en kraampjes met spulletjes en tenten met folklore....... Hier hebben we de middag doorgebracht! Nu zitten we nog even in het hostel en gaan vannacht om 03.00 uur naar het vliegveld en vliegen dan naar La Paz! Benieuwd hoe dat wordt, deze stad op 3600 meter hoogte.........

X

Wouter

Jaman, geniet geniet.. En Joerie, goed bezig! Pas goed daar op je vrouw he! Die lui daar zien niet zovaak een blonde schone..

groet Wouter, Sanne en Bas!

Albert

Ellebooooog, elleboooog!! Elleboog van de week!! Je mist studio voetbal he jurjen? Nee goed opgetreden!
Veel plezier in La Paz!!
Hasta luego!!

Mark Top

Mooi verhalen hoor! Groningen stond een uur of 17 bovenaan maar Ajax heeft nu weer de koppostitie en staat 2 punten los.
Jammer dat je niet kunt heb nog 2 kaarten over voor Ajax-AC Milan.
Groeten Mark

Mennega

He Rocky Top!
Ouwe baas!

Marco en Sigal

Ola,
Que tal? Lukt het een beetje met de lessen Espanjol?Wat leuk dat jullie in Sucre zitten wij toevallig ook! Salar de Uyuni hebben wij net gedaan en was erg gaaf. Wij zitten hier nog een dag of 2 en gaan dan richting La Paz en de pampas. Zin om in Sucre wat af te spreken? Zo ja, stuur ff een mailtje want volgens mij hebben jullie onze mailadressen wel.
Hasta luego!
Marco en Sigal

Alphons

Door een grote storing kon ik niet eerder reageren, maar ik wil jullie wel graag blijven volgen, dit is veel te inttersant.