Jurjen en Hetty's reis om de wereld!

Navimag bootreis van Puerto Montt naar Puerto Natales!

Lieve allemaal,

Ik wil beginnen met jullie bedanken voor al jullie reacties, we genieten daar enorm van en dat maakt het voor ons zo leuk om de website goed bij te houden. Dus blijf veel reageren!!

Onze reis met de boot door de fjorden van Chili en de Grote Oceaan was weer erg super. We hebben weer hele leuke mensen ontmoet. Met tweemede reizigers (Floris en Zwaantje uit Duitsland)gaan we de komende dagen samen verder reizen door Chili. We gaan met hun een auto huren om National park Torress del Paine te bewonderen. Maar daarover in het volgende verslag meer.

We zijn zondag avond (29 augustus) om 22.30 aan boord van de Navimag gegaan. Daar hebben we dus een nacht door gebracht terwijl ze het schip nog aan het volladen waren (veel kabaal dus). De volgende ochtend zijn we om 8.00 uur vertrokken. We hebben met z'n allen overdag een eet en drink feest gehouden omdat we de volgende dag vol op zee zouden zijn en dan geen trek zouden hebben in drank en snoep!!! Het was erg gezellig en we hadden super mooi weer en mooie uitzichten.

De volgende dag was de gevreesde dag!!! We gingen op volle zee varen (de Pacific) en inGolf de Penasdie altijdhoge golven heeft. Wij hadden golven varierend van 5 tot 8 meter hoog. Alsde golvennegen meter zouden zijn dan waren we niet de zee en de Golf de Penas op gevaren. We hadden geen medicijnen bij ons tegen zeeziekte, maar aanboord konden we wat kopen en dat hebben we gedaan. We hebben dan ook nergens last van gehad. Maar de rest van onze boot vrienden waren erg misselijk en hebben dan ook regelmatig de vissen gevoerd met hun maaginhoud!!! Helaas voor hun duurde deze toestand op zee maarliefst 17 uur!!! Wij vonden het geweldig en hebben onze tijd doorgebracht met foto's en filmpjes maken zoals jullie kunnen zien.

De derde dag voeren we weer in rustig water en konden we weer met z'n allen genieten van al het moois om ons heen. 'S ochtends hebben we een heerlijke wandeling gemaakt in het zeer afgelegen plaatsje Puerto Eden. Daarna weer met z'n allen uren doorgebracht bovenop het schip en genoten van de zeeleeuwen die spelen in het water, vogels die lopen over het water en de al het andere moois!!! 'S avonds weer een klein feestje gevierd omdat het de laatste avond was.

De vierde dag gingen we door het smalste stuk van de hele reis. Het was minder dan 60 meter breed en je mag er alleen in daglicht door varen. Wij gingen er door bij zonsopkomst. Om 8.30 uur kwamen we aan in Puerto Natales.

Het was een heerlijke reis! Nu gaan we verder reizen naar het meest zuidelijke stad van de wereld Ushuaia. Tijdens deze reis zullen weweer veel zien en beleven en dit lees je natuurlijk in ons volgende verslag.

Liefs ons!!

Diederik

Mooi hoor! Wat een sprookjeswereld!! Bizar

Mini

Goedemorgen Hetty en Jurien van hier.
Weer een plezier om de filmpjes en de foto's te bekijken met het verslag erbij.
Bedankt hiervoor.

Groetjes en een voorspoedige reis verder.

Mini & Paul

Niels

Te gek!!!! Ziet er mooi maar koud uit ;) have fun!

almer

even nieuws vanuit gronigen: er zijn golven van 6 tot 9 meter gezien op het schildmeer..ga zo even kijken..

Albert

flabbergasted! Fantastische pica's! het verhaal van het wrak is ook mooi he;) zelf laten zinken, hopen op verzekeringscenten...NOTTT!!

Nynke en Guy

Wat is de wereld toch mooi! Echt, we zijn onder de indruk! Liefs, xxx

Mennega

Wat een mooie foto's! Erg mooi om te zien en te lezen

Peter en Annie(vrienden van je ouders Jurjen)

Hallo Jurjen en vriendin,

Wat leuk om te zien hoe jullie genieten van jullie reis.
Schitterende foto's en mooie verhalen. Veel plezier nog
Groeten

Albert en Gemma

Top foto's en filmpjes!

De wereld kan zo mooi zijn ;)

Sjoerd

Hè Jurjen en Hetty,

Wat een mooie foto's en filmpjes, jullie komen zo te zien op alle mooie plekjes.
Respect dat jullie niet ziek zijn geworden van die bootreis, ik zou echt doodziek zijn. Nou geniet ervan!!!!! Adios Sjoerd

Respect dat jullie niet ziek zijn geworden van die bootreis, tering ik zou echt doodziek zijn. Nou geniet ervan adios!!!

Ronald en Sabrina

Echt super om jullie verhalen te lezen. Het voelt alsof we er weer zijn. Tip: Mocht je de kans hebben. Dan moet je de /w/ lopen in het park Torres del Paine, een onvergetelijke 4 daagse wandeltocht, echt een hoogtepunt.

take care
Ronald en Sabrina

nouchka

he luitjes

wat een belevenis zeg.de foto's lijken wel ansichtkaartjes.geweldig.wat wonen wij toch in een saai en plat land.hier alles goed,moet nog 3 weekies.ben er wel flauw van.het mag er wel uit.haha.
nou geniet nog lekker verder en we houden alles in de gaten.

dikke kus noes

Martin

Topstra's, jullie maken er wel een uitje van zeg. Echt te gek!!! 020;)

Christien Fraterman

Hallo Hetty en Jurjen,

Hallo Hetty, ik om net bij Albert Heijn je moeder tegen en ik hoorde van haar dat je samen met je vriend aan een wereldreis bent begonnen.
Tjonge zeg wat een prachtige onderneming.
En wat heb je al veel gezien en meegemaakt. Jullie foto's en video's geven een goede indruk van hetgeen jullie allemaal beleven. 'k Zal jullie site regelmatig bekijken om helemaal bij te blijven,
Veel plezier ,
gr. Christien Fraterman

inekeinzuid-afrika.reismee.nl

Hey hallo lieverds!

Door mijn eigen avonturen lees ik dit nu pas maar wat hebben jullie al veel gezien en gedaan! Ultiem genieten, dat is duidelijk. Nou ja, ik mag natuurlijk ook niet klagen hier :-)!

Heel veel liefs vanuit de Afrikaanse zon