Jurjen en Hetty's reis om de wereld!

Walvissen in Puerto Madryn!!

Hoi allemaal,

Vandaag even wat'wist je datjes'!!

Wist je dat, de walvissen die we gezien hebben Zuidkapers zijn. En in het engels heten ze Soutern Right Whale.

Wist je dat, de vrouwtjes eigenlijk sletjes zijn. Ze hebben sex met wel 10mannetjes tegelijk en als ze al het sperma verzamelt hebben dan kiezen ze het beste uit en de rest lozen ze weer de zee in.

Wist je dat,de ballen van eenmannetje wel 1000 kilo wegen!!!!

Wist je dat, wanneer het vrouwetje ophaar rug ligt, ze geen sex wil.

Wist je dat, ze vlak bij het strand komen.

Wist je dat, Peurto Madryn een kraamkamer is en ze bijna niet eten als hier zijn. Daarvoor gaan ze naar het zuiden.

Wist je dat, Zuidkapers wel 16 meter lang worden. Zo groot als onze roeiboot.......

Wist je dat, de stad Puerto Madryn 3% van de totale jaarlijkse wereldproductie aan aluminium produceert...

Wist je dat, je het verschil tussen een zee-olifant en zeeleeuwen aan vier dingen kan herkennen. Namelijk de oren, de kleur, manier van voortbewegen op het strand en de grootte.

Wist je dat, zee-olifant vrouwtjes geen olifanten snuit hebben (de mannetjes wel).

Wist je dat, we enorm hebben genoten van al deze mooie dieren....

Tot zover Puerto Madryn,

liefs ons

Truus

Deze foto's zijn werkelijk prachtig!! Snap dat je geniet van je mooie toestel. xxB&T

Jolanda

Whoooohhww!!! Vet!!!
Wat ontzettend mooi zeg!
Super om van zo dichtbij te zien!
En erg leuke weetjes ;)

x Jo

mama

Alweer hele mooie foto's, wat een belevenis. Ik ben hartstikke jaloers!!!!!!

G-Team

Wat een machtige beesten! En wat een tempo hebben jullie in het verhalen schrijven zitten. We mogen er wel wekelijks tijd voor maken, maar dat hebben we er graag voor over! Groetjes ons.

Henk

Very nice!! I like!

Ziet er erg vet uit. Veel plezier nog en zal de verhalen met volle aandacht blijven lezen

Frank

Verhalen en fotos's zijn echt geweldig. Een goede motivatie om snel af te studeren en zelf de wereld te gaan verkennen. Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal.

Groeten uit Tilburg.

Mieke Zijl

Hallo Jurjen en Hetty,

Wat een mooie verhalen, foto's, video's. Geweldig hoe jullie steeds een update geven! Ik heb natuurlijk met extra belangstelling jullie verhalen en foto's van Brazilie gelezen. Wat een mooi land he! Geniet nog van jullie wereldreis!

Groetjes Mieke