Jurjen en Hetty's reis om de wereld!

Buenos Aires

Lieve familie, vrienden en bekenden!

Allereerst willen wij jullie bedanken voor de felicitaties die we ontvangen hebben voor onze verjaardagen!!! THNX!

Onze verjaardagen hebben we gevierd in Buenos Aires, wat een te gekke stad! Na aangekomen te zijn in Buenos Aires zijn we op stap geweest met wat mensen uit het hostel, achter wat Tequilla aan en dan weet je wel, slingeren, al helemaal na twee nachten in de bus geslapen te hebben.... Daarna even rustig aan gedaan, leuke markt bezocht (want daar stikt het van in deze stad!) en op zondag, Jurjen's verjaardag, een, jaja, voetbalwedstrijd bezocht! River Plate vs. Tigre stond op het programma! Wat een sfeer in het stadion, even wat anders dan in de Eredivisie.... Uur van tevoren stadion al aardig vol, gasten die 45 minuten over de hekken hangen om alle spandoeken (niet 1, nee, hele stadion rond) op te hangen! Tijdens de wedstrijd wordt 90 minuten (begint al voor de wedstrijd) gezongen en niet door 1 vak, maar in ieder vak in het hele stadion is iedereen zijn stembanden aan het testen! Van opa's tot zonen, tot kleinzonen en ook de allerkleinsten leren al vroeg wat je in t stadion moet doen: zingen en als dat niet lukt ga je gewoon over op de bekende woorden als Puta en anders ga zoals iedereen hier doetmet de handjes te wapperen! Alles en iedereen doet mee, te gek!!! De wedstrijd was van bijzonder laag niveau, de sfeer was van bijzonder hoog niveau! Was een goed kado! 's Avonds zijn we verschrikkelijk goed uit eten geweest (dat kan overal in deze stad) in La Cabrera(aanrader!)en hebben we een 3-gangen menu gehad met een overheerlijke Tenderloin! Je verwacht dat je 1 stuk vlees krijgt, maar hier krijg je er 4.... En dat terwijl je al een groot voorgerecht gehad hebt, heerlijk! Wij waren ook niet echt rode wijn drinkers, maar dat is al behoorlijk omgeslagen, smaakt perfect hier in combo met wat rood vlees! Maar ja, in Argentinie moet je ook even van de steak genieten!

Omdat voetbal zo goed beviel de volgende dag direct op zoek gegaan voor kaartjes voor de wedstrijd van een week later van de rivaal: Boca Juniors, iets dat niet gemist mag worden bij een bezoek aan deze stad. Dit bleek echter een stuk lastiger te zijn dan de kaartjes voor River want er stond een derby (een El Classico) op het menu: Boca Juniors vs. Racing Club! In de wijk La Boca is het helaas niet gelukt om zelf kaartjes te vinden, dus zijn we een week later met een tour meegegaan(kost natuurlijk weer veel meer, maar wil deze wedstrijd ook niet missen), daarover zo meer!

Eerst hadden we nog een week om Buenos Aires te bezichtigen. Wij vinden het echt een te gekke stad met mooie (oude)gebouwen, goede restaurants, barretjes en clubs! Ook zijn de markten erg leuk om te bezoeken en heb je een erg mooi kerkhof, Recoletta, waar de rijken prachtige familiegraven (huisjes) en waar het graf van mevrouw Evita Peron ligt. We hebben deze week gedaan wat wij graag in een stad doen, beetje rondsnuffelen, lekker eten, drankje hier en daar en natuurlijk moest Hetty nog even winkelen!!! Ook zijn we nog een dag in Colonia del Secramento geweest. Dit is een oud stadje in Uruguay waar de Portugezen zich in 1680 vestigden om goederen Buenos Aires in te smokkelen. Dit stadje hebben we bereikt met de Ferry (3 uur vanaf BA)! Veel huizen en straten zijn nog in originele (erg oude) staat. Erg mooi om te zien. Helaas regende het 's middags, dus hebben we maar in een restaurant een, jaja, rood flesje wijn gedronken en spaans kwartet gespeeld om onze spaanse taal te beoefenen! Tijd toch nuttig besteed.

Ook zijn we nog van hostel geswitched. De eerste dagen hadden we een leuk oud hostel, met eigen kamer in de mooie wijk Palermo. Delaatstenachten hebben we doorgebracht in hostel Millhouse, oftewel party hostel! Erg leuke mensen ontmoet en nog naar twee te gekke clubs geweest. Het was weer laat.... Maar goed, ook Hetty's verjaardag werd hier gevierd en er is nog voor haar gezongen!

Ook stond op haar verjaardag de wedstrijd tussen Boca en Racing op het programma. En de supporters van de Jugador no. 12(fanatieke socios) weten helemaal hoe je een feestje bouwd in het stadion. Het is net een fanfarecorps met toeters en bellen, springen 90 minuten op en neer en als Boca op achterstand komt doen ze nog iets beter hun best! Wij vonden het alleen jammer dat bij Boca het voornamlijk deze socios zijn die geluid maken en niet het hele stadion zoals een week eerder bij River. Hopelijk kunnen we nog wat filmpies op deze site gooien!Het waren in ieder gevaltweewedstrijden met laag niveau enheule hoge sfeer!!!'s Avonds zijn we met zijn2en naar club Pacha geweesten bij zonsopkomst betraden we weer ons hostel. Zondag brak, laatste dingen in BA gedaan en maandag zijn we vertrokken naar Puerto Madryn, 19 uur in de bus ten zuiden van BA. Dit is het beginvan Patagonie! In PuertoMadryn hebbende walvissen hun broedseizoen en daar gaan wijeenseven naar kijken!

We zullen spoedig wat foto'svan onze walvistripjes op deze site zetten, want je ziet ze hier al in de baai zwemmen

Laughing
! Fantastisch, naar wij dachten!!!

X van ons!

Derk

Jurjen! (en Hetty uiteraard)

Kreeg ik zomaar een mailtje in mijn mailbox of ik de verhalen van Jurjen en Hetty wil volgen op hun wereldreis.. Ziet er goed uit mensen!! Gaat wel weer flink kriebelen als ik die backpackersverhalen weer lees en die fotootjes zie.

Veel plezier!

Greetz Derk

Nathalie

Ik vind het onwijs leuk om te lezen en te zien dat jullie genieten van het leven `all the way down there´! Ik heb nog even een leuke quote voor jullie gevonden!

"Reizen is de kunst zich thuis te blijven voelen."

XD

Wouter

Mooie verhalen die ik lees.. Keep us posted and have fun. Geniet..

Greetz Wu!

Steen

Super verhalen allemaal ouwe, ik ben jaloers!!! Geniet ervan zou ik zeggen en neem ff een paar stukken argentijnse steak mee terug als je wil!!!! Water loopt me in de mond!

Albert

Lekker bezig luitjes! Njoy patagonia!!

Mennega

Super! Wat weer een (sportief) verhaal.

nadia

erg super wat jullie allemaal zie enzo.
lekkereten en genieten van wat je ziet en hoort
wat wil je nog meer.

dikke knuffels

Marije

Wat leuk dat jullie naar een voetbalwedstrijd zijn geweest, doet me denken aan de afrikaase voetbal wedstrijden die wij hebben bezocht. De Farao's tegen de Zebra's, te gek toch! Geniet ze! Hier begint het echte leventje weer. Hetty, ik mis je op de Witte Olifant.Liefs Marije

Tsjebbe,Baukje en Albertien

He Jurjen en Hettie,

We genieten van jullie verhalen, wat maken jullie wat mee en zien jullie prachtige dingen op deze wereld!!
Dacht vertel even dat wij een dochter gekregen hebben.niet op de 8ste (Hettie jarig?)ook niet op de 10e (jurjen jarig?) maar wel op de 18e!!Alles is goed gegaan en ze heet albertien!
Nou jullie lekker genieten van de reis!!
Doen wij dat van jullie verhalen!
Groetjes Tsjebbe, Baukje en Albertien

Lars en Hanneke

Geweldig wat een prachtige foto's.
Zo byzonder jullie ervaringen, nu al een geslaagde reis en dit is nog maar het begin.
200% genieten
Lars en Hanneke

alphons

Eindelijk kan ik jullie site weer bezoeken, want na een chrasch in de computer kon dat niet.
Maar jullie reizen en belevenissen zijn nog steeds prachtig
ga zo door.!!!!
Hier is het een dooie boel,geen voetbal niets.

alphons

Laatste e-mailadres is oke.